REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA
Rehberlik sözcüğüyle daha çok kişiye çevresini anlamasına yardım için sunulan “bilgi verme” hizmeti anlatılmak istenmektedir. Psikolojik danışma sözü ile ise “kişinin kendini anlaması ve öğrenmesi için gerçekleştirilmeye çalışılan özel etkileşim süreci” anlatılmaktadır. Bu tanımlardan esinlenerek denilebilir ki Rehberlik ve Psikolojik Danışma, kendini, çevresindeki olanakları tanıması, gizil güçlerini geliştirmesi sorunlarını çözebilmesi ve kendini gerçekleştirmesi için kişiye bu işi kendine meslek edinmiş uzmanlarca yapılmış düzenli bir yardım sürecidir.
Rehberlik ve Psikolojik Danışma hizmetlerinin birinci işlevi kişinin kendisini tanımasına yardım etmektir. Gözlem, görüşme, test, anket, form gibi araçlar kullanılarak bu süreci gerçekleştirir. İkinci işlevi bilgi verme, yerleştirme, izleme, danışma hizmetlerini yerine getirmektir.
Rehberliğin Amaçları
-
Öğrencilerimizin, zihinsel, bedensel, sosyal, sanatsal yönden kendini geliştirmesine, okul içinde veya dışında yaşadığı çeşitli sorunları çözmesine yardımcı olmak
-
Öğrencilerin yetenek ve ilgilerini geliştirmelerini sağlamak
-
Sınıfta öğrencileri işbirliği yapabilen, etkili ilişkiler kurabilen bir grup olmasını sağlamak
-
Öğrencilerin yaşama karşı sorumluluk duyan, haklarını ve ödevlerini bilen gençler olmalarına katkı sağlamak
-
Öğrencilere başarılı olabilmeleri için çalışmanın önemini ve yöntemini kavratmak
-
Öğretmen - öğrenci ilişkilerinde sevgi ve saygıya dayanan, başarıyı birlikte yakalama duygusuyla beslenen, özenli, nitelikli tutumlarının gelişmesine katkıda bulunmak
-
Öğrencilerin Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı, ulusal ve çağdaş, değerleri özümsemiş, demokratik tutumlar geliştirebilen gençler olarak yetişmelerine katkıda bulunmak
-
Okul - veli işlerinde, velinin okul yaşamına katılımının ve öğrencinin gelişimi için işbirliğinin önemini ortaya koymak